Enkele referentieprojecten

LA LORRAINE

Verfijnen digitale strategie en versterken digitale aanwezigheid Panesco

Uitdaging

  • De overkoepelende digitale strategie van La Lorraine Bakery Group aanscherpen.

  • De nieuwe merkidentiteit van Panesco vertalen naar een website/-shop, wereldwijd gelanceerd in slechts vijf maanden.

  • Met een pilootactivatie de digitale kracht voor lead generation en nurturing bewijzen.

Aanpak

  • De digitale strategie omvormen tot een stevig omnichannel‑plan en KPI‑kader voor de hele groep.

  • Het Panesco‑project opzetten met glasheldere doelstellingen, tijdlijnen, stakeholders en governance.

  • Versneld een CMS, ontwikkelpartner, mediabureau en copywriter selecteren.

  • De bouw van een site aansturen die:

    • de nieuwe merkidentiteit uitademt;

    • productontdekking vereenvoudigt;

    • receptinspiratie toevoegt;

    • persona‑gedreven klantdata vastlegt.

  • Facebook‑activatie in twee golven:

    • Wave 1 → verkeer naar een unbranded bake‑off‑minisite met prikkelende slogans en hypertargeting;

    • Wave 2 → retarget minisite‑bezoekers naar de internationale Panesco‑site/-shop met landspecifiek nieuws.

Resultaat
Een high‑end, future‑proof en data‑gedreven platform dat chefs soepel door de funnel leidt en sales gloeiendhete leads aanreikt.

  • Wave 1 (2 weken): 8 600 unieke bezoekers, 16 % van de benaderde chefs geactiveerd.

  • Wave 2 (4 dagen): 1 681 unieke bezoekers, 332 geïdentificeerde leads, 46 catalogusdownloads.

AFRIWISE

Verhogen merkbekendheid met één helder en consistent merkverhaal

Uitdaging

  • Eén overkoepelend verhaal vinden dat zowel prospects als medewerkers aanspreekt.

  • Een plan opstellen om de merkbekendheid aanzienlijk te vergroten.

Aanpak

  1. Diepte‑interviews met 10 interne stakeholders;

  2. Op maat gemaakte 4‑daagse hybride workshop met een multidisciplinair team;

  3. Begeleiding door de relevante oefeningen in hybride sessies;

  4. Ontwikkelen van een high‑level merkidentiteit;

  5. Samenvatting in een aanbeveling voor de board.

Deliverables

  • SWOT‑analyse

  • KPI‑framework

  • Mapping Users / Buyers / Ambassadors

  • Persona­profielen

  • Customer‑journey‑maps

  • High-level merkidentiteit

  • Contentstrategie (Hygiene‑Hub‑Hero)

  • Marketingplan

Resultaat
Een uniforme, klant­gerichte positionering die Afriwise neerzet als dé peace‑of‑mind legal partner in Afrika.