Groeien met focus
Een groeistrategie vraagt meer dan extra campagnes of een nieuwe huisstijl.
De wereld is enorm veranderd. Technologie is razendsnel geëvolueerd. Consumenten verwachten eerlijkheid, relevantie en transparantie. De aankoopbeslissing volgt na het bezoek van meerdere kanalen en vaak pas wanneer een klant meer dan 20 keer met jouw merk in aanraking komt.
Zelf met topproducten en een degelijk aanbod merk je dat groeien niet meer vanzelf gaat. Zonder heldere focus, stevige positionering en samenhang in je merkbeleving, verlies je razendsnel terrein.
En dus rijzen er heel wat vragen:
- Is mijn positionering nog onderscheidend genoeg in deze markt?
- Hebben mijn klanten vandaag nog dezelfde noden als vroeger?
- Hoe spreek ik jongere generaties aan zonder mijn huidige klanten kwijt te raken?
- Communiceer ik via de juiste kanalen?
- Heb ik een consistente merkidentiteit op alle platformen?
Of nog fundamentelere twijfels steken de kop op:
Staat mijn team wel op één lijn over wie we zijn en wat we onze klanten beloven?
- Hoe haal ik maximaal rendement uit marketinginspanningen?
Ben ik op de juiste weg met mijn digitalisering?
-
Zijn mijn marketingtools en -processen werkbaar of eerder vertragend?
Ik breng focus, grip en vertrouwen.
Samen krijgen we weer helderheid in de chaos. Doorheen de jaren ontwikkelde ik een beproefde aanpak die je stap voor stap begeleidt bij het herbronnen van je positionering, je merkverhaal en je marktbenadering. Zo kan je opnieuw doordachte keuzes maken, je middelen slim inzetten en met vertrouwen de volgende groeifase ingaat.Daarvoor werken we samen op drie belangrijke pijlers:
- Een toekomstbestendige positionering in een veranderde markt
- Stijgende resultaten met een strak budget
- Een consistente klantbeleving over de kanalen heen
Ook jij wil marketing als hefboom voor je groei. Dat je team weer met volle goesting hetzelfde verhaal brengt. Dat klanten niet alleen kopen, maar ook fan zijn. We stemmen het tempo af op jouw ambities. Samen werken we aan een doordacht plan voor duurzame impact. Zodat jij weer rust en vertrouwen kan ervaren.
Geen ellenlange trajecten. Geen theoretische modellen.
Wel een samenhangend plan, scherpe inzichten en advies op maat.
Of je nu een frisse blik wil op je eigen kanalen, je merkidentiteit wil aanscherpen of klaar wil zijn voor de volgende groeifase: jij kiest de scope, ik zorg voor structuur, scherpte en resultaat.
Specifieke sectorexpertise
- Consumenten- en luxegoederen
- Culturele instellingen
- Horeca & toerisme
- Voedings- en drankenindustrie
Benieuwd naar jouw volle groeipotentieel?

Frank Aernout, éénzéé productions
Dankzij Marjan kregen we eindelijk overzicht en richting. We gingen van een vaag idee naar een concreet plan én 100x meer websiteverkeer in twee maanden.

Steven De Backer, Afriwise
Onze positionering zat muurvast. Door met Marjan te werken vonden we niet alleen onze kernboodschap terug, maar ook een verhaal dat onze hele organisatie verbindt. Een zeer waardevolle ervaring!

Caroline Goddaer en Raf Coppens, Mobile Liquor Store
Strategisch, creatief én doordacht. We kregen zichtbaarheid, een stijl die bij ons past en resultaat vanaf week één.

Dennis Mariën, Kindred Belgium
Sterk commercieel inzicht en veel enthousiasme. Marjan werkt nauw samen met partners en reclamebureaus voor maximaal rendement.
Mijn strategisch groeitraject
In een snel veranderende markt helpt mijn model je om focus te herwinnen, klantgericht te communiceren en je groeipad veilig te stellen. Het zorgt voor een helder, samenhangend marketingplan waarmee je merk weer kan inzetten op duurzame groei.
Kennismaking
Voor we van start gaan, plannen we een intakesessie. Ik licht mijn aanpak toe en we brengen samen jouw grootste groeikansen in kaart. We voelen of er een klik is, bepalen de scope en stemmen af hoe we zullen samenwerken.
1 – Ambitie & groeidoelstellingen
We starten met een strategische kick-offsessie waarin we jouw groeidoelen scherpstellen en stemmen af of iedereen nog dezelfde koers volgt. Dit is een diepgaande sessie waarin we helderheid brengen over visie, prioriteiten en succesfactoren voor de toekomst. Daarbij gebruiken we beschikbare cijfers en sectortrends als basis.
-
Strategisch groeikader en KPI's
-
Quickscan huidig aanbod en rendement
-
Eerste groeiscenario's en quick wins
2 – Klantinzichten & marktperceptie
Je kan pas groeien als je relevant blijft. In deze stap analyseren we je bestaande klantsegmenten, hun veranderende verwachtingen en je positie in hun beleving. We herbekijken persona's, klantreizen en data om richting te geven aan een diepere connectie met de klant en een resonerende communicatie.
Persona's en segmentatie op basis van actuele data
Visualisatie van de klantreis of geüpdatete journeys
Analyse van merkperceptie via data, feedback en interviews
3 – Waardepropositie & merkbelofte
Tijd om scherp te stellen waar jouw merk vandaag echt voor staat. We herformuleren je waardepropositie en merkbelofte en zorgen dat je aanbod strategisch klopt, zowel qua inhoud als communicatie.
-
Geactualiseerde waardepropositie
-
Heldere merkbelofte met onderscheidend vermogen
-
Kernboodschappen per segment
4 – Marktpositionering
We voeren een verdiepende analyse uit van je concurrenten en marktcontext, met focus op je groeipotentieel. Samen bepalen we de strategische positie waarin jouw merk het meeste impact én voorsprong kan nemen, nu en in de toekomst.
-
Verdiepende concurrentiescan
-
Positioneringsmatrix op basis van klantwaarden
-
Strategische formulering van je positionering
5 – Merkidentiteit & merkconsistentie
Een sterk merk groeit pas duurzaam als het herkenbaar is. In deze stap herbekijken we je merkidentiteit (visueel, verbaal en emotioneel). Zodat je merk opnieuw krachtig naar buiten treedt op alle relevante kanalen.
-
Visuele en verbale audit van huidige merkidentiteit
-
Aanbevelingen voor verbetering of herframing
-
Richtlijnen voor merkconsistentie en schaalbaarheid
6 – Marketingplan
We sluiten af met een concreet groeiplan: hoe zet je je marketingstrategie nu om in actie? We bepalen focus, een tijdslijn, middelen en meetpunten. Geen opeenstapeling van ideeën, maar een haalbaar plan voor meetbaar verschil.
-
Groeiplan met quick-wins en structurele optimalisaties
-
Aangepaste kanalenstrategie
Aangepaste contentstrategie
-
Evaluatiepunten en bijhorende governance