Het "Verkoop & Voel" programma
Voor ondernemers met een sterke groeiambitie
Marketing hoeft geen gokken te zijn... Laat elke euro van je marketingbudget voor je werken!
Heel wat ondernemers worstelen met dezelfde vragen:
Dirk is CEO van een succesvol familiebedrijf. Uiteraard wil hij zijn budgetten zo efficiënt mogelijk inzetten. Hij kan zelf echter niet goed inschatten hoeveel geld hij nu precies moet toewijzen aan de marketingafdeling. En al helemaal niet hoe de verdeling moet zijn voor de verschillende onderdelen binnen marketing: content, campagnes, social media, CRM, website, (re)branding . En het diepere klantenonderzoek...dat zouden ze ook zo snel mogelijk moeten vastpakken. Dirk moet zich beroepen op de inschattingen van zijn marketing team en het reclamebureau waarmee ze werken. En daar voelt hij af en toe onzekerheid. Maar ook de raad van bestuur hijgt in zijn nek. "Hoeveel leads hebben we met deze investeing gerealiseerd? En hoeveel daarvan worden er dan gemiddeld klant?" Zij willen vrij snel het rendement van de investeringen in marketing en digitale innovaties kunnen optekenen.
Of het verhaal van Elias & Alice. Zij willen met hun wijnhandel meer verkeer naar de webshop én naar de winkel. Alice wil wel niet te opdringerig of té commercieel overkomen bij haar klanten. Ze vertelt me dat het moeilijk is om haar trouwe klanten te inspireren en te verleiden om iets nieuws uit te proberen. Het liefst wil ze dat iedereen hen spontaan aanbeveelt voor hun kwalitatieve producten, hun vakkennis en hun uitzonderlijke service. En Elias, die wil vooral resultaat zien. Hij is blij met de extra verkopen in de webshop, de positieve reacties op hun actievere social media aanwezigheid. Maar hij vindt het belangrijk om omzet en winstmarges omhoog te krijgen zonder de ziel te verkopen van de zaak, die ze jarenlang samen hebben opgebouwd.
En dan is er ook nog Elke, onderneemster in hart en ziel. Ze richtte 5 jaar geleden een duurzaam kledingmerk voor kinderen op. Haar zaak draaide goed, tot de inflatie de kosten enorm de hoogte in duwden. Niet enkel de stoffen, maar ook de energieprijzen dwongen bracht het water aan de lippen. Ze kon echter blijven rekenen op enkele trouwe klanten en haar reputatie zat goed. De winstmarges slonken echter zienderogen en de cashflow was op een bepaald moment zo laag dat elke investering opnieuw overwogen moest worden. Zo ook het marketingbudget. Ze wist dat marketing ook haar redding kon zijn, maar kreeg stress bij elke euro die ze uitgaf. Het werd duwen en trekken. Nu heeft Elke haar bedrijf weer helemaal op de rit en financieel gezond. Ze denkt eraan om uit te breiden. Misschien zelfs naar het buitenland... Maar opnieuw overvalt haar een gevoel van paniek: "Hoe kan ik groeien zonder de kosten de pan te laten uitswingen? Ga ik bij een moeilijkere markt niet weer in de miserie belanden?"
Met de vele technologische evoluties overheerst onder ondernemers vaak het gevoel dat je met een beperkte budget moeten kiezen tussen korte termijn resultaten en het bouwen van een sterk merk op langere termijn.
En daarom heb ik "Verkoop & Voel" ontworpen voor ondernemers met een sterke groeiambitie.
Dit programma is zeker iets voor jou als je
- Een brug wil slaan tussen korte en lange termijndoelstellingen voor je bedrijf
- Harde cijfers wil leren combineren met menselijke inzichten
- Jouw marketingbudget zo efficiënt mogelijk wil inzetten voor maximale resultaten
- Als je wil bouwen aan duurzame groei, een sterk merk én snelle en meetbare resultaten.
De oplossing?
slim combineren van resultaatgerichtheid en empathie
Onderzoek wijst uit dat slechts 9% van de bedrijven dit goed heeft begrepen. En deze bedrijven laten niet enkel een dubbel zo snelle groei optekenen. Hun rendement op hun marketinginvesteringen is ook nog eens 82% hoger!

Wat levert dit programma op voor je bedrijf?
- Vanaf nu hoef jij niet meer te kiezen tussen snel resultaat of een sterk merk
- Want je weet nu hoe je jouw merk versterkt terwijl je goed verkoopt
- Voortaan breng jij korte en lange termijndoelstellingen moeiteloos samen
- En zie jij jouw kosten dalen voor het werven én het behouden van je klanten
- In de toekomst mag je meer spontane bezoeken en aanbevelingen verwachten
- Terwijl je zonder stress kan groeien en genieten van je succes

Audit
Analyse op basis van openbaar beschikbare data en door jou gedeelde informatie. Je ontvangt een bondige presentatie met belangrijkste bevindingen en concrete aanbevelingen voor verbetering.
Doorlooptijd: 1-2 weken
Jouw input: Toegang tot data en 1 uur briefing

Workshop
Een intensieve dag waarbij we samen met je team door gerichte oefeningen tot nieuwe inzichten komen. Na afloop ontvang je een document met alle resultaten, inzichten en concrete vervolgstappen.
Doorlooptijd: 1 dag + 1 week voor rapport
Jouw input: 1 dag met kernteam

Strategie
Een onderbouwde strategische aanbeveling gebaseerd op de auditresultaten, workshop-inzichten en eventueel aanvullend marktonderzoek. Deze strategie geeft je een heldere richting voor de toekomst.
Doorlooptijd: 2-4 weken

Actieplan
De praktische doorvertaling van de strategie naar concrete acties. Je krijgt een gedetailleerd plan met timing, budgettering en fasering. Zo weet je precies wat er wanneer moet gebeuren om je doelen te bereiken.
Doorlooptijd: 2-3 weken
Jouw input: 1-2 validatiesessies

AUDIT

WORKSHOP

ONLINE CURSUS
Velen starten met een audit, van je gehele marketing of een onderdeel. Van deze analyse krijg je een rapport waarin zowel de conversieperformantie, de klantervaring als de merkconsistentie onder de loep wordt genomen. het omvat de belangrijkste bevindingen en concrete aanbevelingen voor verbetering.
Doorlooptijd: 1-2 weken
Eén intensieve dag met je kernteam waarbij we samen met je team door gerichte oefeningen tot nieuwe inzichten komen. Na afloop ontvang je een document met alle resultaten, inzichten en concrete vervolgstappen. Opnieuw kan je zelf kiezen of je gaat voor een verdiepen voor je volledige marketing of een onderdeel
Doorlooptijd: 1 dag + 1 week voor rapport
Het e-learning traject bestaat uit drie modules, die jou laten kennis maken met de kracht van data, de kracht van een sterk merk en de kracht van verbinding. Elke module is opgedeeld in vier hoofdstukken, die telkens enkele video's, een werkboek en bijhorende templates bevatten.
Doorlooptijd: 6 maanden toegang
1 op 1 begeleiding
Wil je liever een volledig traject op maat en met een 1 op 1 advies met als eindresultaat mijn strategische aanbeveling en doorvertaling naar een actieplan? Dat is dus ook een mogelijkheid. Uiteraard komen daar de nodige afstemmomenten bij kijken.
Een eerste strategisch gesprek is trouwens steeds volledig gratis en vrijblijvend!
Ontdek de inhoud van de opleidingsmodules
Module 1: De kracht van data
1 - SCHERPE MARKETINGDOELEN
Leg een stevige basis voor je marketing door duidelijke doelen te stellen die direct gekoppeld zijn aan bedrijfsresultaten.
- Ontdek hoe je doelen stelt die bijdragen aan je bedrijfsgroei
- Bepaal welke cijfers voor de groei van jouw bedrijf prioritair zijn
- Leer werken met een overzichtelijk doelraamwerk
- Leer hoe je jouw prestaties kan meten met verschillende tools
4 video's - werkboek - doelraamwerk
2 – KLANTGERICHTE MARKETING
Stem je marketing perfect af op je klanten door slim gebruik van data en personalisatie.
- Ontdek hoe je marketing op maat maakt voor verschillende klantgroepen
- Breng in kaart welke klantgegevens je al hebt en welke nog ontbreken
- Maak kennis met de mogelijkheden van marketing automatisering voor meer efficiëntie
3 video's - werkboek - automatisering stappenplan
3 - VERZAMELEN EN ANALYSEREN VAN DATA
Breng stap voor stap waardevolle klantinzichten samen die je voorsprong geven.
- Breng in kaart hoe je jouw klantgegevens momenteel benut
- Ontwikkel een plan om stap voor stap meer waardevolle gegevens te verzamelen
- Zet klantgegevens om in bruikbare inzichten voor je marketing
3 video's - werkboek - template voor datacollectie
4 - AI EN MARKETING
Versterk je positie met moderne technologie die écht waarde toevoegt.
- Leer technologie kiezen vanuit klantbehoefte, niet vanuit de hype
- Bepaal welke innovaties passen bij jouw digitale maturiteit
- Real-time marketing: direct inspelen op klantsignalen
3 video's - werkboek - lijst met interessante AI tools – digitale maturiteitsscan
Module 2: De kracht van een sterk merk
5 - JOUW PLEK IN DE MARKT
Bepaal hoe jouw bedrijf zich duidelijk kan onderscheiden in de markt.
- Analyseer je huidige marktpositie; maak een grondige concurrentenanalyse
- Identificeer kansen en groeimogelijkheden
- Bepaal je onderscheidende positie in de markt
4 video's - werkboek - marktpositionering canvas
6 - JOUW UNIEK VERHAAL
Vertaal je unieke positie naar een krachtig verhaal dat klanten aantrekt en boeit.
- De merkarchetypes: ontdek de elementen van een sterk merkverhaal
- Leer hoe je jouw merkwaarden vertaalt naar concrete boodschappen
- Creëer een consistente uitstraling over alle kanalen
4 video's - werkboek - overzicht merkarchetypes
7 – WIE IS JOUW KLANT?
Krijg een duidelijk beeld op wie je klanten nu werkelijk zijn.
- Bouw gedetailleerde klantprofielen op basis van echte inzichten
- Begrijp de drijfveren, uitdagingen en verwachtingen van je doelgroep
- Vertaal klantinzichten naar slimme marketing
3 video's - werkboek - klantprofielsjabloon
8 - DE KLANTENREIS
Optimaliseer elk moment waarop klanten met je merk in contact komen.
- Breng de volledige klantreis in kaart
- Identificeer cruciale contactmomenten
- Bepaal welke content en kanalen relevant zijn voor verbetering van de klantervaring
- Meet en verbeter klanttevredenheid systematisch
4 video's - werkboek - klantenreis template
Module 3: De kracht van verbinding
9 - MERKBELEVING EN RESULTAAT
Leer waarom de combinatie resulteert in dubbele groei.
- Ontdek hoe sterke boodschappen je conversies verhogen
- Bereken hoeveel jouw verbeterde klantenreis kan opleveren
- Maak een geprioriteerd actieplan
3 video's - werkboek - rekentool voor optimalisatie - actieplan template
10 - CONTENT ALS SPIL
Zet storytelling in als brug tussen merk en meetbare resultaten.
- Ontwikkel een contentstrategie die zowel je merkwaarden als doelen versterkt
- Leer hoe je de resultaten van je content meetbaar maakt
- Creëer content die converteert én het merk versterkt
3 video's - werkboek - contentstrategie template
11 – NAAR DE VERBINDING
Breng je actieplannen voor hogere omzet en een sterker merk samen.
- Ontwikkel gezamenlijke doelstellingen
- Herzie gedeelde prioriteiten
- Creëer overkoepelende inzichten en rapportages
3 video's - werkboek – samenwerkingscanvas
12 - NAAR DE ACTIE
Vertaal je overkoepelend plan naar eerste, concrete acties.
- Identificeer quick wins
- Maak je 90-dagen actieplan
- Vier je succesmomenten
3 video's - werkboek - actieplan template
20+ jaar ervaring
Doorheen de jaren heb ik deze vragen zo vaak gehoord... Kunnen we tastbare resultaten zien voor de gespendeerde marketingbudgetten? We zijn teveel met korte termijn bezig, maar hoe zorgen we voor duurzame klantenbinding? Hoe moet de balans tussen performance marketing, contentcreatie en campagnes zijn? Hoe kunnen we ons marketingbudget optimaliseren en efficiënter inzetten. Hoe maken we onze marketing internationaal schaalbaar?
Maar ook... Als ik zo commercieel inzet, kom ik dan niet té pusherig over? Past dat nog wel bij de uitstraling van mijn zaak? Ik wil mijn klanten inspireren, maar niet ambeteren. Ik denk dat onze producten en onze dienstverlening voldoende zijn om klanten aan te trekken en te behouden.
Persoonlijk heb ik die opdeling altijd erg artificieel gevonden. Marketing voor snelle leads en sales enerzijds en het bouwen van een sterk merk anderzijds.. Ook al zijn de vaardigheden voor beide disciplines erg verschillend, toch weet je dat het én én moet zijn. Dat het ene het andere versterkt. En al zeker met de centrale rol van relevante content, die zowel jouw uniek merkverhaal sterk in de markt kan zetten als voor een goede conversie van jouw advertenties moet zorgen.
Met de juiste denkoefeningen, met een gedrevenheid om meteen impact te maken en met het geloof in de kracht van het combineren van zacht met hard, empathie met data, van sterke verhaal met resultaatgerichtheid, heb ik al heel wat klanten mogen begeleiden naar marketing die werkt.

Frank Aernout, éénzéé productions
Excit heeft ons snel geholpen met het opzetten van een stevige media- en contentstrategie, waardoor we ons budget nu veel efficiënter kunnen inzetten. En dankzij Marjan durfden wij onze eerste stappen richting social media te zetten! Ze bracht onze doelgroepen in kaart en welke content zou aanslaan. Resultaat? 100x meer websitebezoekers in 2 maanden!

Steven De Backer, Afriwise
We schakelden exCit in om ons te helpen een helder verhaal voor ons bedrijf te creëren. Marjan heeft onze blik verruimd en ons weer laten stilstaan bij waarom we doen wat we doen en wat Afriwise nu precies voor onze klanten betekent. Een enorm waardevolle ervaring!

Caroline Goddaer en Raf Coppens, Mobile Liquor Store
Marjan heeft ons online op de kaart gezet. Ze hielp ons ons eigen, unieke verhaal te vinden en bepaalde de passende fotografiestijl en kleurenpallet. Haar strategische aanpak wierp direct vruchten af: het webshopverkeer steeg met 20% in 2 weken tijd.

Piet Wulleman, Wombat
Werken met Marjan was een zeer aangename ervaring. Ze kent zowel de fundamentele wetten als de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van digitale en sociale marketing. Ze past deze toe in haar strategische en creatieve begeleiding op hoog niveau.

Eric Van Grimbergen, Mountain C
Marjan begrijpt de markten, de producten en de klanten volledig. Ze deelt graag haar kennis, zodat je deze binnen jouw bedrijf kunt verankeren. Haar uiterst professionele en constructieve aanpak maakt de samenwerking zowel winstgevend als plezierig. Een onmisbare aanwinst voor elk bedrijf!

Dennis Mariën, Kindred Belgium
Bij exCit kun je rekenen op sterk commercieel inzicht en veel enthousiasme. Marjan werkt nauw samen met partners en reclamebureaus om haar opdrachtgevers maximaal rendement te bieden. Het is altijd een plezier om met haar samen te werken. Ik kijk uit naar de volgende gelegenheid.
Hallo, ik ben Marjan

Nog net in de vorige eeuw werd ik gebeten door de digitale marketingmicrobe, en die heeft me sindsdien niet meer losgelaten. De afgelopen 20 jaar werkte ik als marketingconsultant en digitaal strateeg in de corporate wereld. En ik hou echt van mijn vak!
Ik geloof in de kracht van sterke verhalen, het optimaliseren van klantbelevingen, en het ontdekken wat klanten écht willen. Maar evenveel hou ik van meetbare resultaten, van groei en van dingen laten werken.
Dat bracht me ertoe om me steeds verder te verdiepen: in de samenwerking tussen online en offline marketing, in het verbeteren van de totale klantenbeleving en in digitale strategie.
Toch bleef er iets kriebelen… Ik droomde er altijd van om mijn brede kennis te delen met ambitieuze ondernemers. Om hen te helpen met marketing die werkt én meteen resultaat oplevert. En om opnieuw een "echte" zelfstandige te zijn, zoals ik dat noem.
Daarom zet ik nu mijn expertise in om jouw marketing rendabel te maken en de brug te slaan tussen data en menselijke inzichten. Mijn aanpak begint altijd met luisteren: naar jouw toekomstplannen, de behoeften van je klanten, en de uitdagingen in je markt. Die inzichten vertaal ik naar slimme strategieën en praktische acties die meteen een verschil maken.
Ik kijk er enorm naar uit om samen aan de slag te gaan!
Waarom klanten voor mijn aanpak kiezen? Da's simpel!
Bij mij geen
- Duur, maandenlang traject voor je resultaat ziet
- Grote consultancy-investering die blijft oplopen
- Oppervlakkige coaching die enkel de basiskennis raakt
- Snelle 'quick fixes' zonder duurzame groei-ambitie
- Senior gezicht met junior uitvoering
Wat je wél mag verwachten:
- Direct resultaat dat je motiveert om door te pakken
- Senior expertise (+20j) voor een prijs die wél klopt
- Diepgaande kennis die je zelf leert toepassen
- Een buddy die meedenkt en weet wat jouw bedrijf nodig heeft
- De energie van iemand die net zo enthousiast wordt van jouw groei als jij
Bij mij geen eenzijdige focus op performantie of klantervaring, maar de kracht van de combinatie!
Veelgestelde vragen
1. Ik ben maar
een kleine ondernemer. Wat is de toegevoegde waarde voor mij?
Het Sell & Connect programma is ontworpen voor alle starters, ondernemers en marketeers die graag én een sterk merk in de markt willen zetten én ook snel impact op de verkoopsresultaten willen zien. Voor kleine ondernemers is dit net een zeer zinvol programma omdat je meteen handvaten krijgt voor een concreet actieplan.
2. Ik ben zaakvoerder
van een internationaal bedrijf. Welke formule is relevant voor mij?
Je kan altijd online een gratis strategiegesprek met me inplannen. Dat zal nuttig zijn om te weten wat precies jouw uitdagingen zijn -expansieplannen, synergieën zoeken tussen de landen, alle neuzen in één richting, … -en om zo de juiste formule te vinden voor jou en jouw teams.
3. Ik ken eigenlijk nog niets of toch niet zo veel van marketing. Wat wordt er verwacht qua basiskennis?
Ik gebruik geen dure marketingwoorden of ingewikkelde termen. Voor iemand die nog niet veel van marketing kent is het wel aan te raden om de 3 modules van Sell & Connect te volgen: de kracht van data, de kracht van een sterk merk en de kracht van de verbinding.
4. Ik ben eigenlijk aan 't uitbollen met mijn zaak. Wat heb ik aan dit programma?
Het Sell & Connect programma is ontworpen voor alle starters, ondernemers en marketeers die graag én een sterk merk in de markt willen zetten én ook snel impact op de verkoopsresultaten willen zien. Ook als je van plan bent je zaak over te laten, zullen een goede omzet en een hoge merkbekendheid belangrijk zijn voor jouw overnameprijs. Het concreet actieplan wordt hier dan zeer specifiek op afgestemd.
5. Hoeveel tijd zal ik gemiddeld moeten besteden per week?
Het Sell & Connect programma is flexibel opgezet. Je kiest zelf je tempo om de verschillende hoofdstukken te doorlopen en de oefeningen te maken. En er is wekelijks een vragenuurtje voorzien. Gemiddeld spenderen cursisten een 3 à 4u per week.
6. Hoe haal ik het meeste uit het Sell & Connect programma?
Terwijl je heel veel haalt uit Sell & Connect door alle hoofdstukken te bekijken en te lezen, zit de echte waarde in de oefeningen en je eigen denkwerk. Stel je actief op bij het vragenuurtje, volg me op social media en volg de webinars, die ik regelmatig host.
6. Hoe snel kan ik tot een concreet actieplan komen voor het optimaliseren van mijn marketing?
Als je erg toegewijd bent en wel wat tijd steekt in het programma, kan je op een drietal weken al heel wat realiseren. Een normaal tempo is rond de 6-8 weken doorlooptijd.
6. Kan ik ook in meerdere keren betalen?
Voor de scans en de workshops wordt er in één keer betaald.
De online cursus kan je in 2 maandelijkse schijven betalen.