Performance marketing en AI

"We hebben meer leads nodig, meer conversies, meer sales. En we moeten zo snel mogelijk resultaat zien van deze investering. Kan AI dit niet versnellen?"

De druk om snel resultaten te leveren is voelbaar. Performance marketing en AI-tools beloven direct resultaat, duidelijke opbrengst en optimalisatie van alles. Het is verleidelijk. En het inspireert CEO's, ondernemers en marketeers om nóg sneller resultaat te willen. 

Maar wat gebeurt er met onze klantrelaties in deze race naar snelle resultaten?Je content maakt alleen nog maar een oppervlakkige, korte-termijn connectie met je potentiële klant. Zonder diepgaande inzichten in de klantenervaring en een sterke merkpositionering die je strategie drijven, voeg je alleen maar toe aan de ruis - ook al is het AI-gegenereerde ruis. 

Resultaat? Lagere conversies dan je zou kunnen behalen met oprechte, inzichtgedreven content.

De echte impact wordt zichtbaar doorheen de volledige klantreis: 

  • Je bent misschien geweldig in klanten binnenhalen, maar ze behouden? Je customer lifetime value daalt net zo snel als je salesresultaten stijgen 
  • Je merkidenteit wordt inconsistent over verschillende touchpoints, verwart de klant en ondermijnt het merkvertrouwen 
  • De kloof tussen marketingbeloftes en de daadwerkelijke klantervaring wordt steeds groter
  • Klantrelaties blijven oppervlakkig, waardoor ze makkelijk overstappen naar jouw concurrent

En terwijl jij bezig bent met het optimaliseren van data en resultaten, zoeken je klanten naar echte connectie en waarde bij elk contactmoment. Ze willen consistente, betekenisvolle ervaringen van eerste contact tot een volgende aankoop.