Focus en energie voor de ondernemers van vandaag

Wat ondernemers vandaag de dag nieuwe energie kan geven is een stevige en doordachte marketingstrategie. Opnieuw beter afstemmen op je klanten, nieuwe benaderingen onderzoeken, keuzes maken… Dat hoeft niet veel tijd of geld te kosten. Met enkele rake vragen kom je al een heel eind.
Positive vibes
Des'ree klinkt door het huis en ik denk bij mezelf "Yes, dat is de vibe". Een positieve "Yes, we can!"-attitude als tegenwicht voor de de vele "Het is echt moeilijk tegenwoordig…"- uitspraken. Waarmee ik de vele ondernemers die in overlevingsmodus zitten allesbehalve wil miskennen.
Veranderd consumentengedrag
Want de wereld is anders. De technologie razendsnel geëvolueerd. En het consumentengedrag gediversifieerd. Groei lukt niet meer met een topproduct en een verouderde marketingstrategie.
- Consumenten verwachten relevante, persoonlijke boodschappen (AI-gedreven);
- Authenticiteit en transparantie zijn essentieel voor het vertrouwen in je merk;
- De klantreis speelt zich af over meerdere platformen;
- Een aankoopbeslissing vraagt vandaag vaak 20+ contactmomenten
Want wie nu zichzelf durft in vraag te stellen vergroot zijn relevantie, verbrandt minder budget en bouwt een sterk merk. Wie herpositionering uitstelt, riskeert dat zijn merk snel aan belang en marktpositie verliest.
Wil je dat jouw marketing staat voor groei in plaats van kost? Ga dan dringend op zoek naar focus.