Het geheim van sterke content

Het geheim van een sterke contentstrategie? Less is More!

Een diepe, blijvende connectie ontstaat niet meteen. Dat is niet zo tussen mensen, dus dat is ook niet zo met merken. 

Het is algemeen geweten dat mensen een boodschap gemiddeld 7-8 keer moeten horen voordat deze echt blijft hangen. En toch ondermijnen 73% van de merken hun impact door te veel boodschappen tegelijk te willen communiceren.

De meest memorabele en sterke merken beginnen hun strategie niet met de vraag "wat willen we vertellen?" maar met "welke boodschap resoneert écht met ons publiek?"

Kijk naar Apple's "Think Different." Ze verkochten niet simpelweg computers - ze speelden in op mensen's verlangen om creatieve rebellen te zijn, uitvinders, vernieuwers die de status quo uitdagen. Hun slogan is simpel en werd jaar na jaar consistent herhaald.

Of Nike's "Just Do It" - drie woorden die de mentale barrière erkennen die we allemaal ervaren voor het sporten ("Ik zou moeten sporten, maar...") en ons net dat zetje geven. Nike verkoopt niet enkel schoenen; ze verkopen ook de motivatie om onze eigen excuses te overwinnen.

Conclusie: Beperk je tot 2-3 kernboodschappen die echt aansluiten bij de behoeften en zorgen van je doelgroep. Versterk deze vervolgens consequent. Stop met proberen alles te zeggen en begin met zeggen wat er toe doet.