Klantbeleving centraal in je strategie

Een succesvolle lancering vertrekt niet vanuit je product, maar vanuit klantbeleving. Door de volledige klantreis te ontwerpen, klanten vroeg te betrekken en teams multidisciplinair te laten samenwerken, creëer je een ervaring die vertrouwen en mond-tot-mondreclame stimuleert.
Klantbeleving als uitgangspunt voor je lanceringsstrategie.
Wanneer ik praat over klantbeleving of customer experience, heb ik het niet alleen over de ervaring van de klant nadat die jouw product heeft gekocht. De klantbeleving start reeds op het moment dat een potentiële klant je naam hoort of je merk ontdekt.
Die ideale klantbeleving werk je best al vóór de lancering volledig uit. Je kan maar beter niet wachten om een negatieve ervaring recht te zetten nadat je jouw product reeds op de markt hebt geïntroduceerd.Hoe doe je dat? Hoe neem je die klantbeleving mee in je strategie?
Breng de klantreis (customer journey) in kaart.
Ontwerp de ideale situatie voor klanten om jouw product te ontdekken of in te stappen. Zorg ervoor dat je klaar bent voor een aangename onboarding. Ontdek wat klanten verwachten, waar twijfels ontstaan en hoe je hen kunt overtuigen van je aanbod.
Betrek klanten bij je lancering
Betrek potentiële klanten al vroeg bij het verfijnen en valideren van je aanbod. Laat ze testen, feedback geven en je vertellen wat goed werkt en wat niet. Of werk samen aan het creëren en optimaliseren van de productprototypes.
Stel een multidisciplinair team samen
Organiseer een nauwe samenwerking tussen marketing, ontwikkeling, support en sales om een vlotte eerste indruk te maken.Een hoogwaardig product? Dat is vandaag het absolute minimum.
Een geweldig product en een geweldige ervaring?
Dat is wat mond-tot-mondreclame en klantloyaliteit stimuleert.Jouw eerste indruk is belangrijk!
Zorg ervoor dat je die kans benut door te lanceren met een uitstekende klantbeleving.