Lanceren met impact

Een nieuw product of merk lanceren vraagt meer dan een goed idee. 

Het is spannend. In positieve zin. Maar ook in de betekenis van beangstigend. 

Want bij een lancering rijzen er altijd belangrijke vragen:

  • Welke digitale tools moet ik gebruiken?
  • Hoe verdeel ik mijn budget verstandig?
  • Wat is de meest doeltreffende kanaalmix voor mijn doelgroep?
  • Hoe val ik op in een overvolle markt?

En er zijn ook strategische twijfels:

  • Is mijn aanbod al "goed genoeg" om te lanceren?
  • Kan de huidige opzet van mijn productie en distributie een succesvolle lancering aan?
  • Ga ik geen geld steken in iets waar niemand op zit te wachten?
  • Wat is de juiste volgorde voor mijn marketinginspanningen?

Dat zijn geen foute vragen. Dit toont enkel aan dat je klaar bent om doordacht te lanceren.

Ik breng ritme, richting en resultaat.

Met mij aan jouw zijde kan je die onzekerheid loslaten. Ik heb intussen een unieke methodologie ontwikkeld, die jou bij elke actie en elke stap naar de lancering begeleidt. Wat ik beoog is maximale impact maar ook het optimaal inzetten van jouw investering. Daarvoor werken we samen aan drie belangrijke zaken:

  • Een onderscheidende marktpositionering (en identiteit)
  • Snelle klantenwerving en break-even
  • Optimale en verrassende klantenervaringen

Natuurlijk wil je een succesvolle lancering. En dat wil ik ook. We doen dat op een ritme dat past bij jouw groeiambities. We bepalen samen de snelste en slimste weg naar maximale impact. Zodat jij je kan focussen op het verfijnen van jouw aanbod of product. 

Geen eindeloze trajecten. Geen vage beloftes.

Wel doordachte actie, senior expertise en een persoonlijke aanpak.

Of je nu behoefte hebt aan een duidelijke strategie, een vlotte uitvoering of beide... dit traject heb ik ontwikkeld om samen jouw doel te bereiken en consistentie neer te zetten. Van strategie tot het uitrollen van de lancering, jij bepaalt de scope van onze samenwerking. Ik zorg voor het resultaat en jouw gemoedsrust.  

Specifieke sectorexpertise

  • Consumenten- en luxegoederen
  • Culturele instellingen
  • Horeca & toerisme
  • Voedings- en drankenindustrie


Klaar om je lancering te bespreken? 

Frank Aernout, éénzéé productions

Dankzij Marjan kregen we eindelijk overzicht en richting. We gingen van een vaag idee naar een concreet plan én 100x meer websiteverkeer in twee maanden.

Steven De Backer, Afriwise

Onze positionering zat muurvast. Door met Marjan te werken vonden we niet alleen onze kernboodschap terug, maar ook een verhaal dat onze hele organisatie verbindt. Een zeer waardevolle ervaring!


Caroline Goddaer en Raf Coppens, Mobile Liquor Store

Strategisch, creatief én doordacht. We kregen zichtbaarheid, een stijl die bij ons past en resultaat vanaf week één.


Dennis Mariën, Kindred Belgium

Sterk commercieel inzicht en veel enthousiasme. Marjan werkt nauw samen met partners en reclamebureaus voor maximaal rendement.

Mijn strategische lanceringsaanpak

Mijn model is gemaakt om risico bij de lancering zo veel mogelijk te beperken en zorgt voor een uitgebreide, actiegerichte roadmap. 

1 – Ambitie & doelstellingen

Waarom deze lancering en wat kan het opleveren? 

  • Strategische kick-offsessie

  • KPI-framework

  • Initiële planning met mijlpalen

2 – Klanteninzichten

Wie willen we bereiken en aantrekken? Wat kenmerkt en drijft hen?

  • 3 workshops klanteninzichten

  • Personabeschrijvingen

  • Customer journey per persona

  • Content- & kanalenplan met prioriteiten

3 – Waardepropositie & merkbelofte

Wat beloven we? Wat maakt ons onweerstaanbaar en anders?

  • Waardepropositie

  • Merkbelofte & kernboodschappen

4 – Marktpositionering

Welke ruimte claimen we in de markt? Waarmee onderscheiden we ons?

  • Positioneringsmatrix

  • Concurrentie- en trendanalyse

5 – Merkidentiteit

Wat is de visuele identiteit? Wat is de toon? Wat is de merkervaring?

  • Creatief voorstel (logo, look & feel, toon, kleuren, fotografiestijl, visuele templates)
  • Definitieve merkrichtlijnen (visueel en qua toon)

6 – Go-to-market roadmap

Hoe rollen we de lancering gefaseerd uit? Hoe meten we succes?

  • Go-to-marketplan
  • Contentformaten en kanaalplanning
  • Prestatiemetingen en evaluatiekader