Elke maand verse inspiratie in je inbox?   

Inzichten en tips

Des'ree klinkt door het huis en ik denk bij mezelf "Yes, dat is de vibe". Een positieve "Yes, we can!"-attitude als tegenwicht voor de de vele "Het is echt moeilijk tegenwoordig…"- uitspraken. Waarmee ik de vele ondernemers die in overlevingsmodus zitten allesbehalve wil miskennen.

Airbnb-CEO Brian Chesky durft groots denken, maar de vergelijking met Amazon en Apple gaat niet helemaal op. AI-klantenservice en extra reisdiensten versterken de klantbeleving, maar wekelijks app-gebruik blijft onrealistisch. Ambitie is waardevol, maar het zijn klantgedrag en context die echte relevantie bepalen.

Met een paar mooie foto's kom je er niet om jezelf elk jaar weer op de kaart zetten met je hotel of B&B. Denk eerder aan een strategische heractivatie. Met frisse, inspirerende content overtuig je je ideale gast dat jij deze zomer (opnieuw) relevant bent!

Een sterke productlancering is geen éénmalig moment, maar een doordachte aaneenschakeling van slimme zetten. Succes begint met feedbackgedreven productontwikkeling, een consistente merkbeleving, slimme distributiekeuzes en digitale tools die klaarstaan om te schalen.

Een succesvolle lancering vertrekt niet vanuit je product, maar vanuit klantbeleving. Door de volledige klantreis te ontwerpen, klanten vroeg te betrekken en teams multidisciplinair te laten samenwerken, creëer je een ervaring die vertrouwen en mond-tot-mondreclame stimuleert.

Leads binnenhalen is één ding. Zonder lead nurturing verlies je potentiële klanten echter sneller dan je de contactgegevens verkreeg. Met de juiste content op het juiste moment, afgestemd op de fase waarin jouw potentiële klant zich bevindt, bouw je stap voor stap aan die conversie. Dankzij AI-tools wordt dat proces nu slimmer, persoonlijker en...

Digitalisering draait niet om technologie en tools, maar om transformatie: het herdenken van processen, cultuur en doelen om duurzame waarde te creëren. Het succes van jouw digitale transformatie ligt in een realistisch plan met focus op haalbaarheid, interne afstemming en klantbeleving. Start met heldere bedrijfsdoelen, werk iteratief via...

Ik heb gemerkt tijdens mijn jaren als consultant dat veel sales- en marketingprofessionals hun ultieme vertrouwen stellen in kwantitatieve statistieken. En uiteraard zijn doorklikpercentages en conversiegegevens waardevolle statistieken. Maar die gegevens leggen alleen het 'wat' vast en niet de complexe emotionele reis die leidt tot de aankoop of...

Diep klantenonderzoek wordt te vaak afgedaan als gezever of "bullshit", terwijl het net de basis vormt voor duurzame groei. Echte impact komt er niet met snelle acties en oppervlakkige optimalisaties. Het vraagt om strategische analyse. Alleen door dieper te graven ontdek je wat klanten echt drijft, waar je tekortschiet en hoe je stap voor stap de...